Idò jo no ho veig tan clar. Vos cont una petita història.
El 28 de maig, els cabrons d'Iberia em varen canviar de departament. Abans feia de coordinador, una feina bastant dinàmica que m'anava bé per a l'esperó calcani que em va sortir el febrer. Ara m'han canviat a passatgers. Quan s'ha d'embarcar un vol, això vol dir estar dret, aturat, durant mitja hora. Després, anar a embarcar un altre vol i estar dret mitja hora més, i després un altre, i això pot durar tot un torn.
Això d'estar dret durant tant de temps em va fatal per a l'esperó. Vaig cridar el metge d'Iberia i li vaig dir que m'havien canviat a passatgers, que el nou departament m'anava molt malament per al taló, i que si podia fer cap gestió perquè em tornassen a coordinació mentre no hagués fet el tractament (estic en llista d'espera).
Em va dir que no, que les limitacions, que s'envien a Madrid i és Madrid qui decideix, són per a les malalties cròniques que ja no tenen tractament, i no és el meu cas.
En vista que no veia altra solució, vaig demanar hora per a la metgessa de família, li vaig explicar el cas, i em va donar la baixa. Em va dir que la llista d'espera per al tractament sol ser d'uns tres mesos. I llavors li vaig dir que no tenia clar què puc fer i què no puc fer, des del punt de vista legal, mentre estic de baixa. Li vaig dir que, abans que em canviassen de departament, havia demanat que m'arreglassen els torns del 12 i 13 de juny per a poder anar a un curset a Palma. Em va dir que hi podia anar.
Però per a un sopar el 20 de juliol, a part que encara queda molt de temps, no ho veig tan clar. Ja he dit abans que l'activitat em va més bé que no el repòs per al dolor del taló, però no me la vull jugar (no sé si és aquesta locució que n'Elsa creu que és incorrecta, però no ho és). L'any passat Iberia va acomiadar un company perquè va tenir dues baixes intermitents que no eren compatibles amb el canvi de llei que va fer el nostre estimat Rajoy.
No fa falta dir que qualsevol comentari que n'@Elsa crega oportú de fer serà molt apreciat.