Has de crear-hi un compte amb nom d'usuari i contrasenya, un compte diferent per a cada llengua (per exemple, si vols editar articles de les viquipèdies catalana, espanyola i anglesa, hauràs de crear tres comptes).
Quan ja tens a la pantalla l'article que vols editar, hi entres amb el nom d'usuari i contrasenya (també es pot fer al revés, primer entrar a la Viquipèdia amb el nom d'usuari i després entrar a l'article que vols editar), i veuràs que dalt hi ha unes quantes pestanyes. Fas clic a la pestanya "Modifica" i ja pots editar la pàgina. L'edició en diferents llengües solia ser molt diferent. En català, pots anar editant la pàgina damunt el text mateix, i en tot moment la veus com quedarà quan premis el botó "Publica els canvis", que apareix en el moment que fas el primer canvi. Les edicions de les Viquipèdies espanyola i anglesa es feien en una subpantalla amb la lletra més petita i plena de codis que feien molt més difícil visualitzar com quedaria l'article. Veig que recentment la Viquipèdia espanyola ha pujat al carro de la catalana i ara l'edició és més fàcil, i pel que fa a l'anglesa, no sé si ja ho han canviat. Aquest article del procés no hi és.
Quan prems el botó "Publica els canvis", apareix una finestreta on pots descriure breument la classe de canvis que hi has fet, marcar si has fet una edició menor o no (si has fet alguna cosa més que corregir algun error ortogràfic, has de deixar la casella desmarcada), marcar una altra casella si vols vigilar la pàgina, o pots prémer el botó "Revisa els canvis" si vols tornar a veure com quedarà l'article abans que l'edició siga efectiva.
Alguns articles "conflictius" són bloquejats o protegits perquè no es puguen vandalitzar, i sols els pot editar la gent que té privilegis especials. Justament aquest article, "Procés independentista català", està protegit. He intentat fer una petita edició de prova per veure si el podia editar i m'ha agafat l'edició. Es veu que tenc privilegis, i jo sense saber-ho! 
Els espanyols no han protegit el seu article, així que, com que l'article és llarguíssim i no tenc ganes de llegir-me'l, no sé si està vandalitzat o no.
Si crees el compte ara, o si l'has creat fa temps però no has editat gaires articles, no podràs editar aquest article. En aquest cas, em pots enviar els canvis que hi vols fer, i els faré amb el meu nom d'usuari.